WEURO 2022

 Op vrijdag 15 juli ging ik met mijn papa naar een  wedstrijd vrouwenvoetbal tussen Engeland en Noord-Ierland die op het Europees kampioenschap gespeeld werd. We namen in de ochtend de trein om ruim op tijd in Londen te arriveren. Daar namen we de metro naar Southampton waar we meteen incheckten in ons hotel, en nog even de stad bezochten. Daarna aten we in de Burger King want dat mogen we normaal niet van mama.

Tegen de avond vertrokken we naar de wedstrijd. Die vond plaats om 21 uur. We hadden ervoor even geslapen in het hotel zodat we zeker goed wakker waren. De wandeling van het hotel naar het St. Mary’s Stadium was kort maar we werden al snel vergezeld door een hoop supporters. Er hing een hele leuke sfeer door de hele stad en rond het stadion. Het was ongeveer 20°C dus perfect voor een mooie wedstrijd.


Toen we het stadion binnen gingen was het al half gevuld. Uiteindelijk werden wel bijna alle 32.000 stoeltjes bezet door supporters. Het was een heel aangename wedstrijd aangezien er veel gescoord werd. De match eindigde op 5-0 in het voordeel van Engeland. Hier was ik heel blij mee want ik supporterde voor de Lionesses.

Na de wedstrijd vertrokken we terug naar het hotel waar we heel goed sliepen. We genoten nog van een traditioneel Engels ontbijt, alvorens de trein terug naar België te nemen. Het was een hele leuke ervaring om zoveel bekende speelsters zoals Leah Williamson, Beth Mead en Lucy Bronze in actie te zien.

Comments

  1. Heb je van enkele speelsters een handtekening kunnen krijgen? Het lijkt me een heel coole ervaring. Ik zou het graag zelf ook eens willen doen, maar twijfelde wel of het de moeite was. Maar deze blog heeft me toch nieuwsgieriger gemaakt. Volgende keer als ik de kans heb, ga ik ook zeker een match kijken.

    ReplyDelete
  2. Amai echt nice, ik zou dat graag ook eens gaan bekijken. Duurde dat niet lang om naar daar te gaan?

    ReplyDelete
  3. Wow super leuke ervaring! Ik heb zelf ook de match gekeken en vond het een leuke match om naar te kijken. Ik zou in de toekomst ook wel eens een match willen meepikken van de Lionesses. Was het een goed feestje geworden na de overwinning? Toch zeker eentje op gedronken hoop ik. ;)

    ReplyDelete
  4. Wat een leuke ervaring, ik ben jaloers! Waarom heb je mij niet meegevraagd ;) Heb je een foto kunnen nemen met speelsters?

    ReplyDelete
  5. Wow wat een leuk ervaring. heb je handtekening gekregen?

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke ervaring, heb dit altijd al graag zelf eens willen doen, ben grote fan van Leah Williamson namelijk! Heb je foto's en handtekeningen met de speelsters kunnen krijgen?

    ReplyDelete

Post a Comment